perjantai 13. syyskuuta 2013

Badland



Kotimainen mobiilipelikehitys on valtavassa nosteessa. Menestyksiä tulee yksi toisensa jälkeen. En ole varma kuinka hyvin tämä peli on menestynyt, mutta syytä kyllä olisi!

Kahden hengen indistudio Frogmind toi keväällä upean mobiilipelin iOS laitteille. Badland tuo erittäin vahvasti mieleen Limbon. Ei puhetta, ei ääniä, ei juurikaan ohjeita. Kosketa ruutua ja suloinen musta pallero liikkuu leijaillen eteenpäin. Pelin idea on suurin piirtein tässä.

Ohjaukseen käytetään vain kosketusta ja sivuttain suuntaava pelimaailma rullaa eteenpäin. Tarkoituksena on selvitä kenttä loppuun, eli välttää esteet, piikit, pommit ja kaikenlaiset muut ansat. Powerupeja on sijoitettu kenttiin erilaisia, joilla mm. saa lisää palleroklooneja, aikaa hidastettua/nopeutettua tai vaikkapa palleron kokoa kasvatettua. Sopivan yhdistelmän löytäminen on tietyissä kohti elinehto.


Uskomattoman upea ja tyylikäs ulkoasun kruunaa jännittävä ja välillä piinaava äänimaailma. Kenttäsuunnittelu on tasaisesti vaikeusastetta nostavaa ja yksinpelissä riittää pelaamista. 60 tasoa ja jokaisessa 3 valinnaista tehtävää pitävät huolen ettei pelaaminen heti lopu. Jos näin pääsee kuitenkin käymään, niin jopa neljän pelaajan moninpeli on myös tuettuna.

Kesäkuukaudet menivät rattoisasti iPadin ja Badlandin kanssa. Lisää tasoja tulee edelleen pikkuhiljaa ainakin moninpelipuolelle. Yksinpeliin on kuitenkin myös lisää pelattavaa tulossa, joten kannattaa katsastaa mielenkiintoinen ja monia palkintoja voittanut taidonnäyte.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti